Yaşı birazcık büyük olanlar hatırlayacaklardır, önceden uçak ile seyahat etmek hakikaten çok zordu. Çünkü çok pahalıydı. Belirli bir kesim seyahat edebiliyordu. Şimdi ise toplumun bütün kesimleri, hemen hemen herkes seyahat edebilmekte. Hatta bazen kampanyalarla birlikte uçak biletlerinin fiyatları otobüs biletlerinin altına dahi düşmektedir . Bu da herkesin alabilme gücüne hitap ettiği anlamına gelir ve toplumun birçok kesimi bu şekilde bilet edinerek ziyaretlere veyahut seyahatlere gitmektedirler .
Bir bölgeye Havalimanı yapılması oranın hem Turizm hem ticari açıdan çok hızlı şekilde gelişmesini sağlar . Çünkü daha önce saatlerce karayoluyla gelmeye çalışan kişiler artık bir saat içerisinde veya iki saat içerisinde hızlıca ve konfor içerisinde bu bölgeye ziyaret yapabilirler.
Böylece yolda harcayacakları vakiti gezmek için veya alışveriş etmek için harcamaya fırsat bulurlar. Bu da o bölgede yeni otellerin yapılmasını , yeni konutların yapılmasını , yeni dükkanların yapılmasını, o bölgede imalatın ve satışların ticaretin dahi artmasını sağlamaktadır.
Havalimanı bir bölge için başlı başına çok büyük bir olaydır . O bölgedeki konut fiyatları ,Havalimanı’nın adının dahi alınmasıyla hızlı şekilde artmaya başlar Çünkü bölgeye talep artacaktır
Ülkemizde artık birçok şehirde Havalimanı bulunmaktadır . Hatta çok küçük şehirlere daha yapılan havalimanları ile o bölge hareketlendirilmiştir.
Havalimanı haliyle çok maliyetli bir inşaattır. Tabi devletler bu inşaatları yaparken birçok farklı etmeni düşünürler ve hesaplarlar. Bunun içerisinde siyaset ve politika da girdiği zaman bazen çok düşük kar edilebilecek yerlere çok büyük maliyetli bazı yatırımlar yapılabilir
Havalimanını yapmak artık eskisine göre çok daha kolay. Çünkü Dünya’nın birçok yerinde hızlı şekilde hava limanını inşa edilmekte. Hatta Türk Hava Limanı firmaları dünyanın birçok bölgesine giderek oralarda inşaat faaliyetlerini yürütmektedir. Yani bizim çok yabancı olduğumuz bir inşaat alanı değil.
Ama buradaki kritik nokta bu yapılacak alanın denizin üzerinde olmasıdır . Biliyorsunuz daha önce Ordu Giresun havalimanı Avrupa’da ilk, dünyada ikinci olarak denizin üzerine yapıldı. Başlangıçta biraz sorunlarda yaşandı . Çünkü teknik olarak hakikaten çok zor bir olay bu projenin oturması . Sonradan düzenlemeleri biraz zaman alsa da şu an sıkıntısız olarak çalışmakta.
Karadeniz bölgemiz bildiğiniz gibi deniz ve dağ mesafesinin çok kısa olduğu alanlar. Yani dağların bittiği yerde denizler başlıyor. Havalimanı için gereken düzlükleri bulmak maalesef çok kolay değil. Bulabildiğiniz düzlüklerde şehirlere çok uzak olabiliyor . Bunun da belirli bir maliyeti, ulaşım zorluğu ve kullanılabilirliği dezavantajdır.
Eminim Rize-Artvin Havalimanı için de bir çok çalışma yapılmıştır ve en sonunda yine denizin üzerinde Türkiye’nin ikinci Havalimanı yapılmasına karar verilmiştir .
Rize-Artvin Havalimanı Nereye Yapılacak?
Yapılan planlamalara göre Rize Artvin Havalimanı Rize’ye yaklaşık 34 kilometre, Trabzon’a yaklaşık 100 kilometre ve Artvin sınırına yaklaşık 75 kilometre uzaklıkta olan Yeşilköy ve pazar sahili bölgesine yapılacaktır
Rize-Artvin Havalimanı Teknik Özellikleri
Rize Artvin Havalimanı yaklaşık 3000 metre x 45 metrelik pisti , 265 metre x 24 metrelik taksi yolu ve 300 metre x 120 metrelik aprona sahip olacaktır . Büyük uçakların inebileceği şekilde planlanmıştır yani Boeing 737-800 uçaklar da buraya inebileceklerdir .
Havalimanı denize paralel olarak planlanmıştır ve 4500 metrekarelik bir alanda konumlanacaktır.
Proje için yaklaşık 25 milyon ton taş dolgu kullanılacaktır ve toplamda yaklaşık 90 milyon ton dolgu yapılacaktır . En derin yeri 22 metre olacak ve ortalama dolgu yüksekliği 17 metre olacaktır.
Rize-Artvin Havalimanı yolcu kapasitesi
Bahse konu Hava Limanı yıllık yaklaşık 2 milyon yolcuya hizmet verecektir
Rize Artvin Havalimanı ne zaman faaliyete geçecek?
Yapılan planlamalar a göre Rize Artvin Havalimanı 2019 başı gibi faaliyete geçecektir