Kişisel GelişimKitap

İş Yaşamında 100 Kanguru (Kitap Özet)

By April 19, 2020 No Comments

Okuduğum bu kitaptan dikkatimi çeken noktalar:

 

1- GÜÇLÜ KİŞİSEL ÖZELLİKLER

1a.Karizma: Gerçekten ses tonu ve fiziğiniz karşınızdakini etkiler. Ne olduğunuzdan çok nasıl olduğunuz önemlidir ve karizmayı asıl oluşturan tavırlarınızdır.

Farklı olan hatırlanır, etkiler ve akılda kalır.

Lider, bakışları delicidir, büyük ve farklı düşünürler, kendilerine Biz derler, etkileyici ve abartılı ses tonları vardır.

 

1b.Mücadele Ruhu: Üçe ayrılır.

Tutku: Kapıdan kovsan pencereden girmek.

Çalışkanlık: Osmanlı tarihine bakın, kazanılan savaşlar hep padişahın ordunun başında olduğu savaşlardır.

Atılım Gücü: Sistem lideri risk alacağı zaman verileri ve bilgileri bir araya getirerek adım atar ve attığı adımı risk olmaktan çıkarıp Atılım haline detirir. Atılım Gücü bir sistem liderinin mücadele ruhunu oluşturan en önemli özelliklerden biridir. ve kurumu harekete geçiren, ekibe motivasyon sağlayan güç kaynağıdır.

Mücadele ruhu, erdemli bir cesareti tüm hayata yaymaktır.

“İyi bir boks izleyici olmaktansa kötü bir boksör olmanı tercih ederim”

Önemli olan liderin savaşçılığından çok, Sistem Liderinin mücadele ruhunu ekibine aşılaması.

 

1c.Yaratıcılık: Fikirleri kağıda zihin hatırlama yöntemiyle indirmenin, saha fazla fikri beraberinde getireceğini belirtir.

 

1d.Güven: Sorumluluk+İnanırlık+Tutarlılık

 

1e. Nitelik ve Bilgi: Tarlanın yirmi yerini 1 metre kazmaktansa, 1 yerini 20 metre kaz. Birşeyi iyi bil.

Müzakere gücünüz, zaman kullanma, toplantı yönetimi, topluluğa konuşma, insiyatif alma, alan bilginiz iş yaşamınızı en üst düzeye çıkarır. Bunlarsa hayat boyu öğrenmeyle mümkün.

1f. Açıklık: Açık ofis. Fikirlere, değişimlere açıklık

 

 

2-ÜSTÜN YÖNETSEL BECERİLER

2a. Yetki Devri: Not Al -> Sonuçlandır ->Raporla

Üret -> Sonçlandır -> Raporla

Yetenekli bir çalışan yapabilir hale gelmişse, artık konusunda yetkindir.

Birkaç başarısız deneme başarı getirir.

 

2b. Ortaklık Oluşturmak

Bizim şirketimizde kalıcıığını hissettiğimiz başarılı bütün arkadaşlarımız şirketin kar ortağıdır.

 

2c. Hedef Oluşturma

Herkes o rotayı biliyorsa o zaman gidilecek yere rahat ulaşılır. Kayıktaki herkes gidilecek yeri bilmeli ve o yeri belirlemede söz hakkına sahip olmalı.

Hedef tespitinde sistem liderinin  yaklaşımı doğru hedef tespiti ve çıtayı yukarı koymaktır.

Bir sistem yöneticisindeki üstün yönetsel beceri oluşturan üçüncü özellik; ekibi için ekibin katılmasıyla bir hedef tespit etmesi ve herkesi bu kurumsal düşe inandırmasıdır. Eğer inanırsanız başarırsınız.

 

2d. İnsan ve Bilgi Odaklı Olmak

Bir sistem lideri insana yatırım yapar.

 

2e. Organizasyonu bütünüyle görebilme

SWOT: Güçlü ve Zayıf Yanlar (İÇ),  Fırsat ve Tehditler (DIŞ)

 

2f. Uzağı Görebilmek

1.Planlama, 2.Zamanlama, 3.Strateji Oluşturma

Bir kurumun iki yıla kadar yaptığı planlamalar sadece operasyondur 2-5 yıl arası taktik, 5 yıl ve sonrası strateji demektir.

Sistem lideri koruyucu hekimlik yapar, hastalığın ortaya çıkmasını önler.

 

 

3-ETKİN İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ

 

3a. Çatışma ve İletişim Yönetimi

Çatışmanın en önemli sebeplerinden biri, uğraşacak birşeyler olmayan insanların birbieleri ile uğraşmasıdır.

Takım Ruhu, aynı gemide olmak duygusu, çatışma yönetiminin bir basamağıdır.

Ekibin olumlu bakış açısına sahip olması gerekir. Sistem Lideri çatışma yönetiminden çok, iletişim yönetimini kullanabilmeli. Eğer bireyler arası iletişimi güçlendirirseniz, çatışmaları başlamadan bitirirsiniz. Sosyal aktiviteler, işdışı ortak yapılan ekip çalışmaları bu konuda yardımcı olur.

Ortak hedefe yönlendir, Problem belirleme ve çözmeyi öğret, Gizli çatışmaya müsade etme, Alışkanlıkları yok et, İşsiz kişi olmamasına dikkat et, Sosyal aktiviteleri canlandır, Çözümü ekibe bırak

 

3b. Durumsal Liderlik Uygulaması

Başta Yönlendir -> Yönlendir+Destek -> Destek -> Hiçbiri

Amca köye kaç saatte giderim? “Yürüyüşünü görüp öyle söylerim” (hikayecik)

 

3c. Motivasyon Oluştur

Çinliler :”1 atınız, 1 de arabanız varsa 3 şeyiniz vardır”

İşe isteyerek gelme, sorumluluk alma, müşteriye içtenlikle ardımcı olma, pozitif yaklaşım, sevgi ve saygı, başarıyı paylaşma

“Günaydın, ne güzel bir gün”

Adil performans değerlendirme sistemi, güven, gelcek korkusu yaşatmama, sosyal ihtiyaçların karşılanması, kendini ispat, yetenek kullanımı.. konularını bir sisteme oturt.

Başaraılı olma  ve sorumluluk motive eder.

 

3d. Yetenkleri açığa çıkarmak

Sistem Lideri tam bir yetenek avcısı olmalı. Doğru kişileri doğru yere doğru zamanda yerleştirmeli.

 

3e. Takım Oluşturabilme

Bir Belçika atı 4 ton çeker, İki Belçika atı 9 ton çeker. Eğer atları eğitirseniz 14 ton çeker.

“2 kişi bir kazıp, biri dolduruyormuş. Fide diken arkadaş gelmedi demişler.” (hikayecik)

Sistem Lideri olarak takımlar oluşturmalı ve işi onlara devretmelisiniz.

Ekipte 100 metreci de olmalı, 5000 metreci de. Ani hareketliler de, soğukkanlılıar da..

 

3f. Adil Ödüllendirme

Öğrendim ki bir bireyi ödüllendirmek büyük bir hatadır. Ödüllendirilmesi gereken bütün ekiptir. Yoksa aralarında uyumsuzluk çıkar.

Cezalandırarak eğitmek zorunda kalacağınız kişilerle çalışmayın.

Ekiple ilişkiniz ödüllendirme üzerine olmalı, cezalandırma değil. Buradaki en önemli nokta performans yönetiminin kurumsal rota çizgisinde yapılması. Aksi takdirde birey süper çalışsa da kuruma katkısı olmaz.

 

 

4- YÜKSEK KURUMSAL GÜÇ

 

4a.Yatay hiyerarşi ve Takım çalışması

4-5 farklı müdür vardır ve bunlar bölümlerini kendi yönetir. Bu departmanlardak çalışanların müdür olma imkanları açık tutulur.

Hiyerarşideki katmanlar mümkün olduğunca az olmalı.

 

4b. Kurum Vatandaşlığı

Japon balığına, bizim temizlik işlerine bakan çocuğun kız arkadaşının adını koymuşlar. O günden sonra balığın yemi hiç aksamamaya suyu da çok temiz olmaya başlamış!

Bu örnekte de görüldüğü gibi kurum kültürü oluşturmakta kimi zaman bonbon şekeri bile işe yarayabilir; fakat kurum kültürünüz, felsefeniz yoksa kimse kuruma bağlanmaz. SAS tan ayrılarınların yıllık oranı 3%

 

4c. Kalite Bilinci

Kalite Kaygısını, Kalite Tutkusuna dönüştürmek bir Sistem Lideri olarak görevinizdir. Eğer ekibinizin önünde hepsinin  paylaştığı, gerçek ve ulaşılabilir bir hedef varsa buna ulaşmanın temeli kalite yolculuğudur.

 

4d. Müşteri Odaklı Düşünme

Her müşteri, verdiğiyle karşılığında aldığını karşılaştırı. Aldıkları umduklarından yüksekse WOW etkisi oluşur. Artık o sizin için bir taraftardır.

Müşteri memnuniyeti şikayet azlığından değil, taraftar sayısından anlaşılır.

Müşteri Odaklı Düşünme, bir şirketin mottosudur.

Müşteri Odaklı düşünme çaycıdan başlar, genel müdüre kadar gider. Bu memnuniyet sağlama demek değil, VAY canına dedirtmektir.

Kara veya maliyete değil, müşteriye odaklanıyorsanız büyük bir adım atmış olursunuz.

 

4e. Rekabet Gücü ve Esneklik

“Ormanda dolaşan Japon ve Amerikalı. Japon aslanı görünce ayakkabısını giyiyor.”(hikayecik)

Üst geçitte satış yapanlar güzel örnektir. Yağmur yağar şemsiye satar, maç varsa bayrak, okullar başlamadan kalem…Piyasayı yaından takip ve hız.

 

4f.Değişim ve Öğrenmeye Açıklık

Değişim bir araçtır. Amaç değil.

Lambriye yatıracak parayı insana yatırıyorsunuz, olacak şey mi?

 

Köpek neden kuyruğunu sallar? Kuyruğu köpeği sallayamacağı için. Bu ülke için yapılacak çok şey var….

 

 

SİSTEM LİDERİNİN 40 TEMEL PRENSİBİ

Sistem Lideri olmayı tutkuyla iste

Ortak hedef oluştur

Değişim,gelişim öğrenim atmosferi oluştur

Kurum geleceği, rotası ve değerleri olsun

Motiva olun, motive edin

Bireyleri geliştir

İlişki yönetimini öğren(kadeh kırma)

Doğru kişi+doğru yer+doğru zaman

Dış rekabeti takip edin

Adil bir performans değerlendirme

Çok sevin, Sakın acımayın

Eleman değil, ortaklarla çalışın

Yetenek avcısı ol

İyi seç, mükemmel yetiştir, işi ona bırak

İnanın ve inandırın

Dinlemeyi ve konuşmayı öğrenin

Kalite bilinci oluşturun

Fırsatları boşver, yeteneklerini kullan

Tek bir yeri iyi kazın

Fikirleri projeye dönüştürün

Sen maratoncuysan100 metreciler olsun, rollerini doğru ver.

Amerika’yı yeniden keşfedin

Büyüyün ve Küçülün (hızlı balık, farklı şirketlermiş gibi hareket edin)

Akıllı ve saldırgan bir pazalama stratejiniz olsun

Kurum içi Enerji !

Müşteriye VAY be dedirt

Problem çözme, problem çıkmadan önle.

Zamanı yönet

Gözünüzü ve kalbinizi hedeflere çevirin, ayakları unutun.

 

 

SİSTEM LİDERİ….

Karar verdirir

Ödüllendirir

Fikir alır,

Veri+bilgi+sezgi ile karar alır

İlgi odağı insan+bilgi dir

Dinler ve anlatır

Enerji yayar

İnsiyatif verir

Alkışlar

Şahıs zamiri BİZ

kelimesi: Gerektiğinde

Gol attırır